Echte backpackers ;-)

5 juni 2012 - Melbourne, Australië

Om twee uur 'smiddags vertrok onze vlucht van Amsterdam naar Hongkong en om kwart over negen 's avonds de volgende dag (lokale tijd) kwamen we aan op Melbourne Airport. De vluchten zijn goed verlopen, er was flink wat turbulentie onderweg maar niks extreems. En toen waren we aangekomen in Melbourne. Iets vroeger dan verwacht, maar dat is alleen maar mooi. Bij de duoane uitgebreid besnuffeld door de drugsbeagle. Maar alles was goed en we waren er snel doorheen, dat was al een meevaller. De hostel hebben we snel gevonden en daarna was het eerstvolgende doel slapen!

Op onze eerste echte dag hebben we gebruik gemaakt van de toeristenbus. Door de leuke chauffeurs en grappige verhalen leer je nog best vel over de stad. Als eerste zijn we uitgestapt bij Harbour Town. Een leuk winkelcentrum waar wij lekker geluncht hebben. Sushi weliswaar, hoe kan het ook anders. Die zag ik niet aankomen, dat onze eerste maaltijd hier iets zou zijn dat we in Nederland zo graag eten.

De tweede stop was bij de Docklands, waarvandaan we naar het Southern Cross treinstation gewandeld zijn. Dit voornamelijk om een wereldstekker te halen. We hadden er wel eentje bij, maar om een of andere reden paste daar niet alle stekker in. Dus we hebben we eentje gevonden bij een behulpzame man die er wel drie voor ons uit de verpakking gehaald heeft om uit te testen. Ook hebben we op het station een paraplu moeten halen, het weer hier was typisch nederlands... We zijn volledig natgeregend en er stond een flinke wind. Natuurlijk krijgen wij het ook nog eens voor elkaar om net de twee paraplu's te kopen die niet goed zijn. Die van Ilse stond meteen al scheef en die van mij klapte iedere keer dicht. Maar als echte backpackers gingen we gewoon door!

We wilden verder nog uitstappen bij de Botanic Gardens om daar te gaan kijken, maar door het weer hebben we daar maar een paar foto's gemaakt en zijn snel op de eerstvolgende bus gestapt. De volgende stop was China Town. Hier zijn we doorheen gelopen richting Melbourne Central, waar we even gekeken hebben, maar van hier uit zijn we snel terug naar de hostel gelopen, we waren door en door koud en zeiknat. Ik durf te wedden dat Nederland het betere weer heeft op dit moment!

's Avonds was er een info-avond over een aantal trips. Waar wijnals echte gierige Nederlanders een trip geboekt hebben met flinke korting. We hadden de Great Ocean Route al in de planning staan, maar zo'n georganiseerde tour klonk toch ook wel goed. Ook hebben we die avond de eerste Nederlander ontmoet, hij blijft hier twee jaar en zat te wachten op een appartmentje.

Dinsdagochtend was een vroege ochtend, aangezien we er al vroeg uit moesten om aan de Great Ocean Road Tour te beginnen. Dit was vele malen mooier dan ik verwacht had! Ik weet niet waar ik moet beginnen met beschrijven. We begonnen met een standaard fotomomentje aan de kust. Ook deze dag was het weer fris maar wel droog. Alleen werden we letterlijk uit onze schoenen geblazen. Mijn inschatkunsten zijn niet geweldig maar windkracht 8 zal het minstens zijn. Juist door het weer was de zee mooi wild en konden we foto's maken die je niet als ansichtkaart kan kopen. Dus het eerste sand is bezocht, maar helaas was het te koud voor mijn slippers, Uky ;-)

De volgende stop was bij een officieel Great Ocean Road bord, waar ook weer vele foto's gemaakt zijn. Verder zijn we nog bij een kustplaatsje gestopt om weer als echte Jappanners uit de bus te stromen, foto's te maken en de bus weer in de gaan. De volgende stop is een van mij favorieten, namelijk koala's spotten. Lastig te vinden, maar als je de eerste gevonden hebt wordt de rest steeds makkelijker. Een razendsnelle stop hierna was bij papegaaien. Heel vreemd om ze in het echt te zien, en niet in een dierentuin met gaas ervoor. Wel heel mooie beestjes, geweldige kleuren!

Hierna hebben we lunch gegeten in Apollo Bay, om vervolgens door te rijden naar een klein regenwoud. Hier hebben we een korte, maar hoog tempo wandeling gedaan. Erg gaaf om te zien en doorheen te lopen. De eerste boom waarbij ik stond te kijken van de omvang van de stam bleek nog maar een babytje te zijn. "Maar" 600 jaar oud volgends de gids...

De een na laatste stop was bij de Twelve Apostels, ver weg het meest indrukwekkende van de hele tour. Zo gaaf om te zien, rotsen die gewoon meters uit de zee omhoog steken zonder enige verbinding

met de kust. Daarnaast hebben ze hier een hele mooie gele kust, wat het nog spectaculairder maakt. Hier brak voor de eerste keer in twee dagen eindelijk het zonnetje door. Precies op het goede moment! De zee kleurde mooi blauw en de rotsen leken nog geler!

De laatste stop was bij London Bridge, en ja, ik zit in Australie, het is echt alleen maar een naam. Dit was eerst een uitlopende punt aan de kust, maar in 1990 is zonder waarschuwing een deel ervan ingestort waardoor het nu staat als een van de apostelen, rechtop in zee, zonder kustverbinding.

Van hier uit volgde een lange en vermoeiende reis terug in de bus, de chauffeur hield nogal van snelheid, ongeacht de hobbels in de weg. En nu zit ik genietend van de gratis wifi en een McChicken Menu bij de McDonalds, niet ver van ons hostel vandaan.

Ik hoop dat daar alles goed gaat met iedereen, hier gaan we in ieder geval gewoon door met genieten!

Groetjes en heel veel Liefs!

Kirstin

1. Anouk (Winnemuller):
    5 juni 2012
    Kirstin, wat heb je al veel meegemaakt!! En je bent nog maar net weg! Dat belooft wat voor de rest van je reis :) Ik hoop nog veel verhalen van je te lezen.
    Liefs, Anouk
  2. Els:
    5 juni 2012
    Hey meisje, wat een ervaringen nu al. Ik ben heel blij iets van je te horen en lees met verbazing wat jullie allemaal al hebben meegemaakt. Geweldig.
    Ik hoop dat het weer een beetje wil opknappen, hier zitten we ook in een wisselvallige periode.
    Geniet met volle teugen allebei en ik wacht met spanning op jullie volgende verhaal.
    Ilse, de foto uit de krant is inderdaad van je zus, Maikel zal hem aan Ruben geven.
    Heel veel groetjes en XXXX.
    Moeke.
  3. Gertie:
    5 juni 2012
    Tjongejonge, ik ben er stil van..... Gebeurt niet vaak zoals je weet maar jullie zijn al lekker bezig hoor. Ik denk regelmatig aan je en reken er dan elke keer 10 uur bij. Hier is het vandaag (dinsdag) lekker weer geweest. Hoop voor jullie dat het zonnetje daar toch wel wat vaker door gaat komen. Liefs van ons allemaal
  4. Herman en Kitty:
    5 juni 2012
    nog geen week weg en moet je eens kijken wat je al meegemaakt hebt.
    Laat je niet tegenhouden door het slechte weer.
    Een echte backpacker gaat door weer en wind.
    en hier is het nog nooit blijven regenen, dus daar zal ook zeker de zon weer gaan schijnen.
    Zo te lezen genieten jullie van iedere dag ga zo door.
    kusjes van ons.
  5. Kees Aerts:
    5 juni 2012
    Hoi Meid, jullie zijn lekker actief en zien veel op deze manier. Mooie foto's op Facebook, ook die vanuit het vliegtuig, maar zeker langs de kust. Ik zag dat je toch weer kramp in je hand kreeg? Ga lekker door met genieten allebei.

Groetjes,

XXXPap
  6. Claudia:
    6 juni 2012
    Wauw wat gaaf dat jullie al zoveel hebben beleefd!
    Leuk om jullie zo te volgen!!!

Geniet lekker verder!!!

Liefs van ons
  7. Eline Mulders:
    6 juni 2012
    Wat een avonturen! Superleuk om te lezen! Blij dat jullie veilig zijn aangekomen en het zo naar jullie zin hebben. Mocht de zon zich hier nog laten zien, zal ik m zeker ook voor een deel jullie kant op sturen ;) Veel plezier de komende dagen, girls! Geniet!! xxx