High-speed travelling!

27 juni 2012 - Noosa (heads), Australië

Aangezien het toch al weer een tijdje geleden is sinds ik hier wat geplaatst heb, maar we wel een hoop gezien hebben ga ik mijn best doen om het allemaal een beetje leuk te vertellen en er geen langdradig verhaal van te maken.

De eerste stad waar we na Sydney naar toe gingen was Newcastle, een klein kustplaatsje waarvan de tweede indruk vele malen beter is dan de eerste. De eerste dag dat we daar waren hebben we een lekkere wandeling gemaakt, langs de vuurtoren over de pier heen. Hier hebben we voor de eerste keer dolfijnen gespot, helaas van zo'n grote afstand dat de foto's alleen maar een rugvin laten zien. Maar toch, we hebben ze gezien! 's Avonds hebben we lekker gegeten bij the Brewery, waar we uiteindelijk zijn blijven hangen aangezien de bovenverdieping omgetoverd werd tot uitgaansgelegenheid. Het stappen in Nederland is toch beter.. Toen we om 2 uur richting de bar liepen werd ons verteld dat deze gesloten wass en dat er dus geen drankjes meer uitgedeeld werden. Wat voor ons doen eigenlijk best vroeg is. Blijkbaar geldt dit voor alle zaken in Australie.. De tweede dag hier hebben we weer lekker gewandeld en nog even op het strand gelegen tot de wind ons eraf blies. Ook deze avond hebben we weer lekker bij the Brewery gegeten.

De dag daarna zouden we met de bus naar Coffs Harbour gaan en kwamen we er een uur voor vertrek achter dat we een hostel in Byron Bay geboekt hadden, de stop na Coffs. Dit kon gelukkig door een erg vriendelijke receptioniste nog recht gezet worden. De busreis naar Coffs Harbour was een lange en de dag was al ver om toen we daar aankwamen. We werden opgehaald door Ian, een erg grappige Brit, die een grote fan van Justin Bieber is... Niet precies wat we verwacht hadden, maar wel heel erg grappig! Die avond hebben we meegedaan aan de quiz in het hostel. Dit was niet echt een groot succes, maar verd wel erg grappig en gezellig! De tweede dag in Coffs had Ian aangeboden om ons naar the Big Banana te rijden, en ja, dit is net zo erg als het klinkt. Er staat daar ergens langs de weg een reusachtige banaa waar je mee op de foto kan, en waar je doorheen kan lopen. alsof dat nog niet erg genoeg is, is er een speciaal bananen-souvenirwinkeltje om het af te maken. Van daar af heeft hij ons een mooi uitkijkpunt laten zien en heeft hij ons vervolgens afgezet zodat we met een mooie strandwandeling terug naar het hostel konden lopen. Wewaren van plan nog over een eiland heen te lopen, naar een uitkijkpunt, maar dit kon niet aangezien het afgesloten was die week om ongedierte te bestrijden. Dus hebben we gekozen voor een wandeling over de pier. Dit bleek de slimste beslissing te zijn aangezien we daar weer dolfijnen gespot hebben. Dit keer waren ze hartstikke dichtbij en zwommen zo onder de pier door. Dus hebben we een aantal zeer mooie foto's kunnen maken.

De volgende dag moesten we er weer vroeg uit om de bus naar het volgende plaatsje te halen, op naar Byron Bay! Daar zijn we aangekomen, hebben we ingecheckt, boodschappen gedaan en hebben toen heerlijk op het strand gelegen om eindelijk een beetje kleur op te doen. 's Avonds zijn we naar een bar genaamd Cheeky Monkeys geweest, wat net zo erg is als het klinkt. Een van de wedstrijden die avond hield in dat er iedere ronde een bepaald kledingstuk verzameld moest worden, en degene die als laatste binnenkwam viel af. De twee die overbleven moesten met de verzamelde kleren en hun eigen kleren een zo lang mogelijke ketting maken. Zoals verwacht zie je dan veel meer dan je eigenlijk wil zien. En dit was dan nog maar een van de wedstrijden die avond. Onze tweede dag in Byron Bay hebben we weer het strand doorgebracht, ook hebben we een mooie wandeling naar de vuurtoren hier gemaakt.

De dag hierna hebben we weer de bus gepakt naar de volgende bestemming, Surfer's Paradise deze keer. Zoals gezegd, we hebben echt veel gezien in korte tijd. Hier hebben we op de eerste middag lekker op ons gemak de stad verkend. De dag daarna zijn we weer de stad ingegaan, maar deze keer  hebben we iets meer gedaan dan alleen wandelen en kijken. We hebben eindelijk weer eens een keertje lekker gewinkeld en zo alle laatste hoekjes en gaatjes van onze Backpack opgevuld. 's Avonds hebben we lekker gegeten bij Hog's Head, een keten van restaurants die volgens mij echt een begrip zijn hier.

De dag hierna hebben we nogmaals de bus gepakt om deze keer naar Brisbane te gaan. Hier was het weer wat minder, maar nog steeds droog, dus we mogen natuurlijk niet klagen. Hier hebben we onder andere de Shrine of Remembrance gezien, maar ook Chinatown en de Botanic Gardens. Ook was er hier een winterfestival, inclusief ijsbaan. Dit was zo vreemd om te zien!  Maar wel erg grappig om mensen gewoon in een shirtje op het ijs te zien staan. We zijn die avond gezellig met de meiden van onze kamer wat gaan eten en nog even bij de ijsbaan gaan kijken. Een van de meiden heeft ons heerlijke donuts laten zien, wat volgens mij onze nieuwe verslaving is... De tweede dag in Brisbane zijn we naar het Lone Pine Koala Sanctuary gegaan, waar vele koala's maar ook andere australische dieren zitten. Zo hebben we een koala vastgehouden terwijl we op de foto gezet werden, maar ook kangoeroes gevoerd. Dit was zeker een geslaagde dag!

En toen kwamen we bij de laatste busreis voor nu, naar Noosa, waar we nu zitten. Hier hebben we gisteren een wandeling door het national park gemaakt hebben. Vanaf het punt dat Hell's Gates heette is het begonnen met regenen, en daar is het nog steeds niet mee opgehouden, wat de naam dus best toepasselijk maakt. De wandeling zelf was wel erg mooi, alleen de regen was behoorlijk vervelend. Op de tweede dag hier zijn we naar Maroochydore gegaan, een stadje ten zuiden van Noosa, hier woont de broer van de oma van Ilse, die we opgezocht hebben. Dus ook vandaag was erg leuk.

Morgen zitten we weer in de bus op naar de volgende bestemming, Hervey Bay deze keer dus ik ben benieuwd!

Heel veel verregende groetjes vanuit Noosa!

1. Gertie:
    27 juni 2012
    Wederom heel leuk om te lezen van jullie avonturen! Zonde van de regen. Hier wordt het morgen 26 tot 28 graden........ We zullen aan jullie denken ;)
  2. Kees Aerts:
    Hoi Kirstin,

Goed om weer wat te horen, jullie blijven heel veel zien in korte tijd en lijken wel op Japanners op een snelle rondreis door Europa. Niet erg lekker genieten!!
    Hoop dat je snel droog weer hebt.

Groetjes aan Ilse

XXX Pap
  3. Els:
    27 juni 2012
    Ja, wat zal ik eens zeggen,\; ik heb oma moeten beloven dat ik je verhalen, tot nu toe, uit print en opstuur zodat zij ze ook kan lezen. Moet ik nog doen, maar dat lukt wel. Verder zijn de foto's prachtig en krijgen we een aardige indruk van het land Australië. Samen met het blog van Ilse kunnen we jullie goed volgen. Heel leuk.
    Geniet met volle teugen en blijf foto's maken en schrijven.
    XXX moeke.
  4. Aukje:
    Hoi Kirstin!
    Leuk om jullie belevenissen te lezen! Door onze vakantie lig ik achter en ben ik bij je laatste verhaal begonnen :-) een geweldig land om zo rond te reizen.
    Veel plezier!
    Groetjes, Aukje.
  5. Henk en Ellen:
    28 juni 2012
    Hallo Kirstin.
    Wat maken jullie veel mee en zien jullie veel, ook jullie dag is iedere keer weer goed gevuld. Hadden nu weer een internet verbinding in Zuid Frankrijk waar we nu weer vertoeven voor onze laatste weekjes vakantie. Konden nu even onze mail checken en jullie reisverhaal lezen en in gedachten meemaken. Hoop dat alles goed gaat met jullie. Zijn benieuwd wat Australie nu weer voor jullie in petto heeft. Dikke Knuffel van Henk en Ellen