City of Sydney

17 juni 2012 - Sydney, Australië

Na een rustige reis naar Sydney toe, waren we met de transfer al snel bij het hostel aangekomen. Daar hebben we een wasje gedraaid, nog even boodschappen gedaan en zijn toen al snel gaan slapen.

De volgende dag was het eerste wat we deden onze kleren alsnog in de droger gooien. Er lijkt helemaal niks te drogen hier, want zelfs na de droger komt het overgrote deel toch nog nat te voorschijn. Dus we zijn creatief met de ruimte op onze kamer omgegaan om alles op de kunnen hangen. Daarna zijn we te voet Sydney in getrokken, in de richting van de Harbour Bridge en het Sydney Opera House. Na flink wat foto's gemaakt te hebben, hebben we een tour door het Opera House gedaan. We hadden gelukkig een erg leuke gids, die veel wist te vertellen. Zo duurde de bouw 14 jaar en koste 102 miljoen, in plaats van de 3 jaar en 7 miljoen die gepland stond. Maar het mooiste vond ik nog dat ze alles al terugverdiend hadden in de eerste maanden na de opening. Namelijk door een loterij. Als dat niks zegt over de gokgewoontes hier, dan weet ik het ook niet meer!

Na de tour zijn we op ons gemak door de Royal Botanic Gardens gewandeld, tot het begon te regenen. Toen had Sydney ineens heel veel weg van ons eigen Nederland. Vanwege het weer zijn we op hoog tempo langs de State Library, het House of Parliament, Sydney Hospital, Barracks Museum en St. Mary's Cathedral gelopen. Waarna we maar snel naar huis gegaan zijn, want het weer werd er niet beter op.

De dag daarna hebben we eerst bij de McDonalds gezeten, om voor de zoveelste ker te profiteren van bet gratis internet. Dit om de reis wat verder uit te plannen en de eerste busrit in  te plannen. Vervolgens zijn we weer gaan lopen om nog over de Harbour Bridge te kunnen gaan. Maar na een korte tussenstop in een winkelcentrum besloten we om toch maar terug naar het hostel te gaan. Het weer was echt verschrikkelijk, regen en wind... Het plan was er nog wel om die avond te gaan stappen, dus we hebben gevraagd wat nu de goede plekjes zouden zijn om uit te gaan. Er was die avond een grote rugbywedstrijd, dus het zou eigenlijk overal gezellig moeten zijn. Tijdens de wedstrijd was het inderdaad erg gezellig. Maar zodra die afgelopen was, ging iedereen ook meteen naar huis toe. Dus het stappen wat we van plan waren zat er helaas niet in.

De dag daarna was gelukkig wel lekker weer, dus zijn we naar Bondi Beach gegaan. Waar we nog even lekker op het strand gelegen hebben voordat de zon weer achter  wolken verdween. Ook hebben we daar de Waverly Coastal Walk gedaan, een wandeling langs de kust daar. Heel mooi en rustig, aangezien niet veel mensen ervan af weten.

De volgende dag zijn om om half 6 opgestaan om de trein naar Katoomba te halen, vanwaar we met een bus rondreizen in de Blue Mountains. Echt een geweldig mooi stuk natuur. En vandaag hadden we geluk met het weer, het was helder, de zon scheen, beter hadden we het niet kunnen treffen. We hebben hier mooie wandelingen gemaakt en schitterende watervallen en uitzichten gezien. En gefotografeerd natuurlijk!

De dag hierna was de dag waarop de Sydney verlaten. Om klokslag 7.00 's ochtends vertrok de Greyhoundbus naar Newcastle, met ons erin. En daar zitten we vandaag nog, nog even genieten van het weer, ondanks een fris windje, om morgen weer verder te trekken naar Coffs Harbour, de volgende plek van bestemming.

1. Gertie:
    17 juni 2012
    WAt een avontuur toch! Blijft leuk om alles te lezen en ik had van mama begrepen dat Ilse alles toch anders meemaakt..... Dingen die "typisch" Ilse zijn. Ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben en ik kijk elke keer uit naar de foto's en berichten. Veel plezier nog meiden!!!
  2. Kees Aerts:
    17 juni 2012
    We hebben de foto's op Facebook gezien. Schitterende natuur.Jullie zien wel heel veel. Je gaat wel langzaam naar warmer weer. Gemiddelde wintertemperatuur van Coffs Harbour is 18 graden. Blijf genieten.

XXX Pap
  3. Henk en Ellen:
    17 juni 2012
    Hee hee ! Het gaat goed daar ! Wat zie je veel en alles in zo korte tijd. Jammer dat je nog best veel regen hebt. maar wat doet een lekker zonnetje op je velletje goed hé ! Daar kun je de batterij weer even mee opladen. Wij genieten hier in Italië van de omgeving en het héééél warme weer. Vandaag het hart van Toscane bezocht met een temperatuur van rond de 35gr. Wens je nog veel kijk en ondernemingsplezier. Dikke kus van Henk en Ellen
  4. Els:
    17 juni 2012
    Hey meisje, wat een mooie foto's en wat zien jullie veel. Blijf genieten en schrijven, dan genieten wij op afstand met jullie mee. Wij zullen duimen voor goed weer.
    XXX moeke.